خیابان 30 تیر

خیابان 30 تیر

جدیدترین مطالب گردشگری

اگر بخواهیم لیستی از دیدنی های تهران تهیه کنیم نام خیابان 30 تیر را نباید از قلم بیندازیم. این خیابان سنگ فرش در دل تهران بزرگ قرار گرفته است و جایی جذاب برای صرف غذاهای خیابانی است. چه شیفته خوراکی‌های اقتصادی خیابانی باشید و چه دیدن فضای دنج خوش رنگ خیابان 30 تیر در تهران حسابی شما را سرگرم می‌کند. در این مقاله هرچه که باید درباره آن بدانید را به شما می‌گوییم.

خیابان 30 تیر کجاست؟

خیابان 30 تیر یکی از دیدنی‌ترین و قدیمی‌ترین خیابان‌های تهران است که به مرکز غذاهای خیابانی معروف است. در این خیابان هم اغذیه فروشی‌های جذابی پیدا می‌کنید و هم کافه‌هایی دنج. در حوالی خیابان 30 تیرچندین موزه، ساختمان قدیمی، آتشکده، کنیسه و کلیسا قرار دارد که برخی از آن‌ها قابل بازدیدند. اگر روزی در آن حوالی گردش کردید بد نیست تا خود را به یک بستنی یا کباب در آنجا مهمان کرده و تجدید قوا کنید. این خیابان دسترسی خوبی به مترو و ایستگاه مترو سی تیر دارد که در ادامه به طور مفصل به آن می‌پردازیم.

خیابان 30 تیر

وجه تسمیه نام خیابان 30 تیر

خیابان 30 تیر تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به خیابان قوام السلطنه معروف بود. دلیل آن هم سکونت احمد قوام یکی از نخست وزیران دوره قاجار و پهلوی در این خیابان بود. اما پس از انقلاب اسلامی این خیابان با الهام از واقعه 30 تیر تغییر نام داد. بد نیست بدانید که قیام 30 تیر به موجب استعفای دکتر مصدق و نخست وزیری قوام السلطنه شروع شد و در نهایت مصدق به مسند قدرت بازگشت. این قیام تاثیر زیادی در روند ملی شدن صنعت نفت داشت و نقطه عطف این جریان شناخته شد.

در خیابان 30 تیر چی بخوریم؟

همانگونه که پیشتر گفتیم خیابان 30 تیر محل فروش غذاهای خیابانی و انواع خوراکی است. در آنجا انواع ساندویچ، کباب، بستنی، نوشیدنی و پیتزا سرو می‌شود که تنوعی عالی دارند. تمام خوراکی‌ها در این خیابان به صورت روزانه درست می‌شوند و کیفیت خوبی دارند.  همچنین در روزهای گرم تابستان می‌توانید خود را به یک شربت سکنجبین خنک مهمان کرده و از طعمش لذت ببرید. تنوع خوراکی در آنجا به حدی است که حسابی شما را راضی نگه دارد.

در حوالی خیابان 30 تیر از کجا دیدن کنیم؟

یکی از معروف‌ترین جاذبه های دیدنی تهران در نزدیکی خیابان 30 تیر موزه ایران باستان است. این موزه یکی از قدیمی‌ترین بناهای ایران است که در سال 1316 ساخته شد. در این بنا آثار زیادی از دوره‌های مختلف نگهداری می‌شود که قدمتی فراوان دارند. قدمت و اصالت موزه ایران باستان باعث شده تا حتی توریست‌های خارجی را جذب خود کند. یکی دیگر از دیدنی‌های نزدیک به خیابان 30 تیر سردر باغ ملی است که در زمان قاجار ساخته شده است. در پشت آن نیز محوطه‌ای وسیع متعلق وزارت امور خارجه قرار دارد که الهام گرفته از معماری ایران باستان است. دیدن این فضای جالب برای هر گردشگری جذاب است و تازگی دارد. در نزدیکی این مجموعه چندین موزه هم قرار دارد که دیدنشان خالی از لطف نیست.

خیابان سی تیر

چگونه به خیابان 30 تیر برسیم؟

از آنجایی که خیابان 30 تیر در دل شلوغی شهر قرار گرفته است بهترین روش دسترسی به آن وسایل حمل و نقل عمومی است. آسان‌ترین راه رسیدن به آنجا استفاده از مترو است. نزدیک ترین مترو به سی تیر مترو حسن آباد یا مترو امام خمینی است که فاصله کمی با این خیابان دارند.

خیابان 30 تیر؛ استریت فودهای معروف

چه بخواهید خود را به کباب مهمان کنید و چه ساندویچ خیابان سی تیر گزینه‌های زیادی پیش رو شما قرار می‌دهد. اگر مشتاق گردشگری شهری هستید پیشنهاد می‌کنیم که حتما سری به آنجا بزنید و تجربه خوبی را رقم بزنید. اگر هم تمایل به سفر دارید همکاران ما در کنار شما هستند تا اطلاعات کاملی درباره تورهای داخلی و خارجی در اختیارتان قرار دهند.

برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS