10 جاذبه گردشگری تفلیس

10 جاذبه گردشگری تفلیس

جدیدترین مطالب گردشگری

اگر با دیدنی های شهر تفلیس آشنا شوید مشتاق دیدن این شهر خواهید شد! خیابان‌های سنگ فرش، فضای آرام و ساختمان‌های قدیمی آنجا شما را به روزهای دور این منطقه می‌برند. همچنین آب و هوای آنجا حسابی شما را به وجد می‌آورد و سفری خارق العاده را تجربه خواهید کرد. در این مقاله 10 جاذبه برتر تفلیس را معرفی می‌کنیم که حسابی تماشایی‌اند.

کلیسای جامع تثلیث

یکی از جاذبه های دیدنی شهر تفلیس کلیسای جامع تثلیث نام دارد که  بسیار مشهور است. این بنا در بین سال‌های 1995 تا 2004 ساخته شده است و جذابیت وصف ناشدنی دارد. این بنا یکی از بزرگ‌ترین کلیساهای ارتدکس و یکی از مرتفع‌ترین کلیساهای دنیا است. همچنین به دلیل وسعت زیاد خود ظرفیت پذیرش 15000 نفر را دارد. لازم است بدانید که کلیسای تثلیث از 9 کلیسای کوچک‌تر تشکیل شده و چندین کلیسا در طبقات پایین‌تر خود دارد. همچنین با معماری مذهبی گرچی خود هر گردشگری را شگفت‌زده می‌کند.

دیدنی های تفلیس

آکواپارک تفلیس

یکی از پارک های دیدنی تفلیس آکوا پارک است. این پارک آبی وسیع جایی عالی برای تفریح و فرار از گرمای تابستان است. آکوا پارک تفریس در سال 2006 ساخته شده است و فضایی روباز دارد. از جمله امکانات آن می‌توان به استخر کودک و بزرگسال، مرکز بازی، رختکن، صندوق امانات و رستوران اشاره کرد. این پارک در اواخر بهار تا ابتدای پاییز به روی عموم باز است و سرویس‌دهی می‌کند.

دریاچه لیسی

یکی از مهم‌ترین دیدنی های اطراف تفلیس دریاچه لیسی است. این دریاچه حدود 16 کیلومتر طول و 4 متر عمق دارد و آب آن توسط باران و آب‌های زیرزمینی تامین می‌شود. دریاچه لیسی جایی مناسب ماهیگیری و پرورش ماهی است؛ به همین دلیل محبوبیت زیادی برای ساکنین دارد. از جمله تفریحات دریاچه لیسی می‌توان به قایق سواری، ماهیگیری، شنا و پیک نیک اشاره کرد. همچنین فضای آرام آن جان می‌دهد برای یوگا و فعالیت‌های ذهنی.

پل صلح

مگر می‌شود به تفلیس سفر کرد و به دلیل پل صلح نرفت؟ این پل یکی از مهم‌ترین دیدنی های شهر تفلیس گرجستان است که در سال 2010 ساخته شده است. پل صلح دو بخش مدرن و سنتی شهر را به هم وصل می‌کند و بر روی رودخانه کورا قرار دارد. طول پل صلح 150 متر است و با 6040 لامپ تزئین شده است. فضای نورانی و جذاب آن در شب حسابی شما را جذب پل می‌کند؛ پس از دیدن آن غافل نشوید.

جاهای دیدنی تفلیس

قلعه ناریکالا

قلعه ناریکالا از دیگر جاهای دیدنی تفلیس است که در قرن 4  ساخته شده است. این دژ در دوران پادشاهان ایرانی در گرجستان ساخته شد و کاربری نظامی داشت. اما امروزه به یک جای دیدنی در شهر بدل شده و توریست‌های زیادی را جذب خود می‌کند. بنای سنگی و معماری قدیمی آن فضایی جذاب برای ماجراجویی افراد کنجکاو دارد و شما را سر ذوق می‌آورد.

محله حمام‌ها

فراموش نکنید که در تفلیس گردی حتما سری هم به محله حمام‌ها بزنید. این محله قدیمی در حوالی رودخانه متکواری قرار گرفته و جایی توریستی محسوب می‌شود. حمام‌های عمومی این منطقه در نزدیکی چشمه‌های آبگرم ساخته بودند و همواره محل دورهمی مردم بودند. امروزه محله حمام‌ها یکی از تاریخی‌ترین مناطق شهر تفلیس‌اند و گردشگران از آنجا بازدید می‌کنند.

خیابان روستاولی

در سفر به این شهر فراموش نکنید که حتما سری به یکی از خیابان های دیدنی تفلیس یعنی روستاولی بزنید. این خیابان یکی از شلوغ‌ترین و توریستی‌ترین جاهای شهر است که به گلوینی هم معروف است. گلوینی نام یکی از معروف‌‎ترین شاعران گرجستان است که برای ادای احترام به او بر این خیابان گذاشته شده است. خیابان ورستاولی حدو 1.5 کیلومتر طول دارد و جایی مناسب پیاده روی و خرید است. در این خیابان چندین کافه و رستوران وجود دارد که برای تجدید قوا می‌توانید در آنجا غذا میل کنید.  همچنین بناهای تاریخی متعددی مثل تئاتر، کلیسا و موزه در خیابان روستاولی وجود دارد که حسابی شما را سرگرم می‌کنند.

مکان های دیدنی تفلیس

بازار درای بریج

برای خرید سوغات بازار درای بریج گزینه خوبی است. این بازار مرکز فروش انواع صنایع دستی، پارچه، پوشاک و خوراکی است که برای گردشگران جایی تماشایی به شمار می‌آید. همچنین می‌توان در آنجا محصولات محلی مثل پنیر پیدا کرد و طعم آن را امتحان کرد. بازار درای بریج به دلیل قرار گرفتن در کنار پلی به همین نام مشهور است؛ لذا پیدا کردن این بازار کار آسانی است.

محله متخی

محله متخی از جمله دیدنی های شهر تفلیس است که بر روی تپه‌ای بلند قرار گرفته است.  به همین دلیل یک چشم‌انداز عالی از آنجا برای دیدن غروب آفتاب دارید.  محله مختی پر از بناهای قدیمی است که هرکدام 100 سال قدمت دارند. به همین دلیل فضای آنجا جان می‌دهد برای گشت و گذار و عکاسی کردن. اگر شیفته کشف جاهای جدید هستید حتما سری به محله مختی بزنید.

مجسمه مادر

از دیگر مکان های دیدنی تفلیس می‌توان به مجسمه مادر اشاره کرد. این مجسمه که به کارتلیس ددا معروف است در سال 1958 ساخته شده است. مجسمه مادر 20 متر ارتفاع دارد و نشانگر بانویی با شمشیر و جام است. این تندیس سمبل شخصیت گرجی و خوشرویی با مهمانان است و از لحاظ معنوی معنایی اصیل برای مردم گرجستان دارد. امروزه مجسمه مادر از فاصله دور هم قابل مشاهده است و شما را به سمت خود جذب می‌کند.

جمع بندی

دیدنی های تفلیس هرکدام نشانگر فرهنگ و قدمت این شهر رویایی‌اند. تفلیس شهری است که تنها با دیدنش می‌توان به زیبایی‌های آن پی برد. اگر مشتاق دیدن تفلیس هستید می‌توانید با تور تفلیس آرامش سفر همراه شده و این شهر را بگردید. برای آگاهی از قیمت تورها کافیست با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

 

برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS